Физичари који раде и на пољу теорије и на пољу експеримента се често називају феноменологичари.
Радионице, у оквиру пројекта (ЗИМСКА) ШКОЛА ФИЗИКЕ III ФЕНОМЕНОЛОГИЧАРИ, реализоване су у периоду од 01. до 08. јуна 2021. године.
Циљ овог пројекта је био да се ученицима омогући развој критичког размишљања при решавају проблемских задатака, и реализацији реалних, мисаоних и виртуелних експеримента. У оквиру овог пројекта организована је школа физике ради промоције науке/физике, за ученике од 12-15 година. Ученици су активно учествовали у 5 различитих радионица, које су усмерене на развој критичког размишљања: 1.Физика кроз историју- Креирање временске линије успешних и познатих физичара: теоретичара и експериментатора;
2. Изокренута учионица- Најпре самостална истраживања од стране ученика о хидростатичком и атмосферском притиску, уз инструкције ментора и решавање кодираних задатака (QR код) код куће а потом продубљивање знања реализацијом реалних експеримената на радионици;
3. Интернет наставник: Мерење и сређивање резултата мерења на виртуелном и реалном математичком клатну уз употребу апликација на мобилном телефону, Phyphox и WEB алата.
4. Виртуелни експерименти и реални експерименти при изучавању светлости и разумевању светлосних појава, реализацијом радионице Крадљивац светлости и боја (виртуелни (ПхЕТ симулација) и реални експерименти (физика и техника и технологија));
5. Конвергентно и дивергентно учење физике; Метерологија у Парку науке у Првој крагујевачкој гимназији (учење путем открића).
Генерално, интегративни приступ даје могућност да се проблемска ситуација постави у оквирима физике, при чему се могу дефинисати одређене законитости, а затим се проблем анализира захваљујући знањима из других научних дисциплина. Овакав приступ несумњиво има велики утицај на квалитет стеченог знања. У модернијем смислу речи овакве радионице омогућавају учесницима да развијају кључне вештине за 21. век- да науче нешто ново али и да се друже.
Аутори и реализатори пројекта:
Ана Марковић и Биљана Живковић
Нема коментара:
Постави коментар