Радионице у оквиру пројекта ,,Зимска школа физике II – Буди и ти научник!, реализоване су у просторијама Научног клуба Центра за образовање Крагујевац у току зимског распуста, у периоу од 03. до 07. фебруара. 2020. године.
Циљ пројекта је био да се ученицима омогући развој критичког размишљања при решавају проблемских задатака, и реализацији реалних, мисаоних и вирталних експеримета. У оквиру овог пројекта организована је зимска школа физике ради промоције науке/физике, за ученике од 13-15 година (7. и 8. разреда). Ученици су активно учествовали у 5 различитих радионица, које су усмерене на развој критичког размишљања:
Циљ пројекта је био да се ученицима омогући развој критичког размишљања при решавају проблемских задатака, и реализацији реалних, мисаоних и вирталних експеримета. У оквиру овог пројекта организована је зимска школа физике ради промоције науке/физике, за ученике од 13-15 година (7. и 8. разреда). Ученици су активно учествовали у 5 различитих радионица, које су усмерене на развој критичког размишљања:
1. решавање кодираних (QR), нерутинских и Џепарди задатака;
2.употреба апликација на мобилном телефону: мерење нивоа буке у близини Научног куба, (физика и екологија);
3.виртуелно (ПхЕТ симулација) и реално електрично коло (физика и техника и технологија) у Првој кагујевачкој гимназији.
4.учење на реалном и виртуелном (ПхЕТ симулација) моделу атома: Да ли су атоми битни? (физика и хемија);
5.мисаони експерименти: шта би било кад би било... (физика и филозофија) на Институту за физику.
На почетку сваке радионице ученици су имали низ уводних активности (образовне игре, ППТ презентације, асоцијације и квизове) а рад у малим групама/тимовима омогућио им је да кроз сарадњу развијају тимски дух, усаглашавају ставове и презентују резултате свог рада.
Генерално, интегративни приступ у овој Зимској школи дао нам је могућност да се проблемска ситуација постави у оквирима физике, при чему се могу дефинисати одређене законитости, а затим се проблем анализира захваљујући знањима из других научних дисциплина. Овакав приступ несумњиво има велики утицај на квалитет стеченог знања ученика. У модернијем смислу овакве радионице показују како ученици могу развијати кључне вештине за 21. век.
Ово је такође била прилика да ученици квалитетно проведу део свог распуста, и да уз дружење науче нешто ново и занимљиво, што су и сами изјавили.
Аутори и реализатори пројекта:
Биљана Живковић и Ана Марковић
Нема коментара:
Постави коментар