Овогодишња eTwinning национална
конференција „Инклузија у новој образовној стварности“ је одржана 23.
септембра 2022. године у хибридном формату – уживо у хотелу
„Метропол“ у Београду и онлајн путем преноса
на YouTube -укоји је био отворен за
најширу публику.
Конференцији
је присуствовало преко 140 просветних радника у хотелу Метропол, а пренос
на YouTube каналу Фондације Темпус је током конференције
погледало скоро 500 људи.
Конференција
је завршена уручивањем eTwinning ознака квалитета награђеним
васпитачима, учитељима и наставницима за 2021/2022. годину. Уручене су и
награде EITA (European Innovative Teaching Award) eTwinning
и Еразмус+ амбасадоркама Наташи Врапчевић и Јасмини Милићевић.
eTwinning националне ознаке
квалитета јесу први степен признања наставницима у eTwinning заједници
за њихово учешће на eTwinning пројектима
– виртуелним пројектима који се спроводе на eTwinning порталу
са циљем унапређења првенствено дигиталних и сарадничких компетенција
наставника и ученика, а затим и интернационализације установа и интегрисања
аспекта мултикултуралности у редован васпитно-образовни садржај.
eTwinning националне ознаке
квалитета за своје пројекте добиле су:
Емина Златар, ОШ „Вук Стефановић Караџић",
Крагујевац за пројекте:
• Свака звезда у Андерсеновом свету, лети ка неком
детету/ Svaka zvezda u Andersenovom svetu, leti ka nekom detetu
• Album moga zavičaja/ An album of my homeland
Биљана Живковић, ОШ „Вук Стефановић Караџић",
Крагујевац за пројекат:
• Magična naukica/ Magical science
Имале су
прилике да чују предавања домаћих и страних излагача и да активно учествују у
једној од три паралелне радионице:
- Развијање
инклузивне културе у школама и предшколским установама
- Окружења
за учење
- Еколошка
одрживост.
Посебно
задовољство је било уживо срести и разменити искустава са колегиницама са
којима су реализовале онлајн eTwinning пројекте.
Пројекат „Climate Heroes- Let's save
the planet!” је Еразмус+ К229 пројекат 5 европских школа
из Пољске, Енглеске, Италије, Литваније и Србије, заинтересованих за образовање
својих ученика о климатским променама.
Тим ОШ „Вук Стефановић Караџић“ из Крагујевца чине: Зорица
Петровић-професор енглеског језика, Биљана Живковић-професор физике, Драга
Кесић-професор историје и географије, Драган Раковић-професор технике и
технологије, Слађана Ђукановић-професор разредне наставе, Јасмина
Љубисављевић-професор разредне наставе, Сузана Тасић-професор разредне наставе
и Весна Димитријевић-професор српског језика и књижевности, координатор пројекта.
SOLARWAVE - LET`S SAVE THE PLANET!
Krokialaukis,
LITHUANIA, 6-10.6.2022.
После низа активности, које су због ситуације са пандемијом,
спроводиле на e
Twinning-у, остварена је прва мобилност. У Литванију је
путовало 4 наставника и 6 ученика.
Сви учесници
пројекта су проучавали тему ЕНЕРГИЈА користећи своје већ постојеће наставне
планове, али са посебним
акцентом на тему овог састанка.
Ученици су сазнали више о енергији коју користимо, како се она производи али и како њена употреба утиче на климатске промене. На тај начин ученици уочавају значај алтернативних извора енергије и зашто је неопходно развијати их ако желимо да зауставимо климатске
промене.
Припремајући се за недељу у Литванији, све школе су спровеле следеће активности:
-Прво, ученици су разговарали о
начинима на које користе енергију код куће и у школи и размишљали о
томе како могу да промене своје понашање да би штедели енергију. Затим су
дизајнирали постер својих „Најбољих савета“ о томе како свако од њих/нас може
допринети штедњи енергије.
-Друга активност је било такмичење у изради
енергетски ефикасног аутића који користе еластичне гумице као
главни извор енергије. Ученици су испробали различите дизајне а на сам састанак понели су неке од својих најбољих постера и два најбоља аутића. Објаснили су дизајне својих аутомобила, а
затим се укључили у трку. Трке
су биле узбудљиве. И постери и модели аутомобила били су део мини фестивала науке за време овог састанка.
-Свака школа је такође припремила
радове о иницијативама за уштеду енергије у свом окружењу (као
што су ветроелектране или соларне фарме, шема еко-стамбених објеката, итд.). Ови радови су садржали различите примере пошто су постојале веома различите локалне
иницијативе у свакој земљи.
Током овог састанка, школа домаћин је планирала активности које су истакле иницијативе за штедњу енергије у локалном заједници.
Ученици су посетили Тико-Тикс, компанију за рециклажу. Било је и корисних предмета који су се правили од отпада, као што су
торбе за куповину од старих завеса и другог материјала. На крају су видели да се остатак отпада користи за производњу и складиштење
електричне енергије.
У
Регионалном парку Метељаи, ученици су учествовали у конзерваторским
радионицама као и у радионици коју је водио еколог који им је објаснио миграцију птица и утицај климатских промена на њихово
понашање. .
У главном граду Литваније- Вилњусу су посетили музеј, смештен у
старој електрани. Овде су учили о историји производње електричне енергије,
савременој производњи електричне енергије и новим методама које се уводe.
eTwinning је заједница школа и предшколских установа у Европи и нуди платформу за особље (учитеље, наставнике, библиотекаре, итд.), који раде у школи у некој од укључених европских земаља, да комуницирају, сарађују, развијају пројекте, деле и, укратко, да се осећају као део најузбудљивије заједнице за учење у Европи и да буду њен део. eTwinning суфинансира Еразмус+, европски програм за образовање, обуку, омладину и спорт.
eTwinning подстиче сарадњу међу школама у Европи употребоминформационо-комуникационих технологија (ИКТ), тако што се школама обезбеђују подршка, алати и услуге. eTwinning такође пружа могућности за бесплатно и континуирано професионално усавршавање наставника путем интернета.
Ове школске године чланови секције ХОКУС-ПОКУС ОШ "Вук Стефановић Караџић", придружили су се једном веома занимљивом пројекту
Магична наукица /Magical science.
Пројекат је трајао од
септембра до маја. Сваког месеца је изведен најмање један експеримент на
задану тему : - експерименти са водом - експерименти са бојама - експерименти са ваздухом - експерименти са содом бикарбоном - експерименти са балонима - експерименти са биљкама - експерименти по слободном избору
Ученици су своја знања о појмовима из
природе стицали полазећи од претпоставке, кроз посматрање, истражујући,
бележећи промене до закључка. Ученици и учитељи, подстакнути на сарадњу и
коришћењем савремених технологија стварали своју колекцију дигиталних материјала.
У периоду од 08. до 14. априла 2022. године, реализован је пројекат Научног клуба Крагујевац, (ЗИМСКА) ШКОЛА ФИЗИКЕ, IV КОЦКИЦЕ ЗНАЊА У ЧАШИ ВОДЕ.
У оквиру ове школе ученици су
активно учествовали у 5 потпуно нових радионица, за које смо мисаоне активности подигли на
виши ниво при решавању проблемских задатака, реализацији реалних и виртуелних
експеримента и вези са ВОДОМ.
1.КОЦКИЦА ЛЕДА У ЧАШИ ВОДЕ:
одређивање густине воде на три различита начина;
2.МАСА КАПИ ВОДЕ БЕЗ ВАГЕ: решавање
проблемске ситуације;
3.ХИДРОСТАТИЧКИ
И АТМОСФЕРСКИ ПРИТИСАК: виртуелни и реални експерименти- Истраживање
на ПхЕТ симулацијии
конструкција једноставне ПОЈИЛИЦЕ ЗА
ПЧЕЛЕ.
4.ПЛИВАЊЕ И ТОЊЕЊЕ: учење кроз
огледе и причу о сили потиска и конструкција Картезијанског гњурца.
5.ВОДА И КЛИМА: Разумевање ефекта стаклене баште уз помоћ ПхЕТ симулацијеи реализација
експеримента ширење воде при
загревању (загревање океана, услед глобалног загревања, такође
одговорно за подизање нивоа мора и океана).
Извештавањем на
крају сваке радионице ученици су развијали вештину научне комуникације.
Аутори и реализатори: Биљана Живковић и Ана Марковић