среда, 14. децембар 2022.

ПРЕДЛОГ ПЛАНА ТАКМИЧЕЊА ИЗ ФИЗИКЕ УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА ЗА 2022/23.


ПРЕДЛОГ ПЛАНА ТАКМИЧЕЊА ИЗ ФИЗИКЕ УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА ЗА 2022/23. ШКОЛСКУ ГОДИНУ

 

Разред

Општинско

Окружно

Републичко

Српска физичка олимпијада

 

11.02.2023(10h)

11.03.2023. (10h)

22-23.04.2023.

11-12.05.2023.

VI

Кретање

Силе. Мерење

Маса и густина

 

 

VII

Њутнови закони механике.

Кретање тела под дејством силе теже.

 Силе трења.

Равнотежа

Механички рад и енергија. Снага.

 

 

 

VIII

Осцилаторно и таласно кретање. Светлосне појаве.

Електрично поље

Електрична струја

Магнетно поље


ПРЕМА ОВОМ ПЛАНУ ОПШТИНСКО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ФИЗИКЕ ТРЕБА ДА СЕ ОДРЖИ   11.2.2023 У 10 h.


ВИШЕ ИНФОРМАЦИЈА МОЖЕТЕ НАЋИ НА САЈТУ ДРУШТВА ФИЗИЧАРА СРБИЈЕ.  

субота, 8. октобар 2022.

eTwinning конференција „Инклузија у новој образовној стварности“

 

Овогодишња eTwinning национална конференција „Инклузија у новој образовној стварности“ је одржана 23. септембра 2022. године у хибридном формату – уживо у хотелу „Метропол“ у Београду и онлајн путем преноса на YouTube -у који је био отворен за најширу публику.

Конференцији је присуствовало преко 140 просветних радника у хотелу Метропол, а пренос на YouTube каналу Фондације Темпус је током конференције погледало скоро 500 људи.

Конференција је завршена уручивањем eTwinning ознака квалитета награђеним васпитачима, учитељима и наставницима за 2021/2022. годину. Уручене су и награде EITA (European Innovative Teaching Award) eTwinning и Еразмус+ амбасадоркама Наташи Врапчевић и Јасмини Милићевић.

eTwinning националне ознаке квалитета јесу први степен признања наставницима у eTwinning заједници за њихово учешће на eTwinning пројектима – виртуелним пројектима који се спроводе на eTwinning порталу са циљем унапређења првенствено дигиталних и сарадничких компетенција наставника и ученика, а затим и интернационализације установа и интегрисања аспекта мултикултуралности у редован васпитно - образовни садржај.

eTwinning националне ознаке квалитета за своје пројекте добиле су:

Емина Златар, ОШ „Вук Стефановић Караџић", Крагујевац за пројекте:

• Свака звезда у Андерсеновом свету, лети ка неком детету/ Svaka zvezda u Andersenovom svetu, leti ka nekom detetu

• Album moga zavičaja/ An album of my homeland

Биљана Живковић, ОШ „Вук Стефановић Караџић", Крагујевац за пројекат:

• Magična naukica/ Magical science

Имале су прилике да чују предавања домаћих и страних излагача и да активно учествују у једној од три паралелне радионице:

- Развијање инклузивне културе у школама и предшколским установама

- Окружења за учење

- Еколошка одрживост.

Посебно задовољство је било уживо срести и разменити искустава са колегиницама са којима су реализовале онлајн eTwinning пројекте.






 





уторак, 27. септембар 2022.

                                        

  „Климатски хероји - Спасимо планету!“

Пројекат „Climate Heroes- Let's save the planet!” је Еразмус+ К229  пројекат  5 европских школа из Пољске, Енглеске, Италије, Литваније и Србије, заинтересованих за образовање својих ученика о климатским променама.

Тим ОШ „Вук Стефановић Караџић“ из Крагујевца чине: Зорица Петровић-професор енглеског језика, Биљана Живковић-професор физике, Драга Кесић-професор историје и географије, Драган Раковић-професор технике и технологије, Слађана Ђукановић-професор разредне наставе, Јасмина Љубисављевић-професор разредне наставе, Сузана Тасић-професор разредне наставе и Весна Димитријевић-професор српског језика и књижевности, координатор пројекта.

SOLARWAVE - LET`S SAVE THE PLANET!

Krokialaukis, LITHUANIA, 6-10.6.2022.


После низа активности, које су због ситуације са пандемијом, спроводиле на e Twinning-у, остварена је прва мобилност. У Литванију је путовало 4 наставника и 6 ученика.

Сви учесници пројекта су проучавали тему ЕНЕРГИЈА  користећи своје већ постојеће наставне планове, али са посебним акцентом на тему овог састанка. Ученици су сазнали више о енергији коју користимо, како се она производи али и како њена употреба утиче на климатске промене. На тај начин ученици уочавају значај алтернативних извора енергије и зашто је неопходно  развијати их ако желимо да зауставимо климатске промене.

Припремајући се за недељу у Литванији, све школе су спровеле следеће активности:

-Прво, ученици су разговарали о начинима на које користе енергију код куће и у школи и размишљали о томе како могу да промене своје понашање да би штедели енергију. Затим су дизајнирали постер својих „Најбољих савета“ о томе како свако од њих/нас може допринети штедњи енергије.

-Друга активност је било такмичење у изради енергетски ефикасног аутића који  користе еластичне гумице као главни извор енергије.  Ученици су испробали   различите дизајне а на сам састанак понели су неке од својих најбољих постера и два најбоља аутића. Објаснили су дизајне својих аутомобила, а затим се укључили у трку. Трке су биле узбудљиве. И постери и модели аутомобила били су део мини фестивала науке за време овог састанка.

-Свака школа је такође припремила радове о иницијативама за уштеду енергије у свом окружењу (као што су ветроелектране или соларне фарме, шема еко-стамбених објеката, итд.). Ови радови су садржали различите примере пошто су постојале веома различите локалне иницијативе у свакој земљи.

          Током овог састанка, школа домаћин је планирала активности које су истакле иницијативе за штедњу енергије у локалном заједници. Ученици су посетили Тико-Тикс, компанију за рециклажуБило је и корисних предмета који су се правили од отпада, као што су торбе за куповину од старих завеса и другог материјала. На крају су видели да се остатак отпада користи за производњу и складиштење електричне енергије.

        У Регионалном парку Метељаи, ученици су учествовали у конзерваторским радионицама као и у радионици коју је водио еколог који им је објаснио миграцију птица и утицај климатских промена на њихово понашање.
.

        У главном граду Литваније- Вилњусу су посетили  музеј, смештен у старој електрани. Овде су учили о историји производње електричне енергије, савременој производњи електричне енергије и новим методама које се уводe.




четвртак, 5. мај 2022.

eTwinning пројекат "МАГИЧНА НАУКИЦА"/ "Magical science"

eTwinning је заједница школа и предшколских установа у Европи и нуди платформу за особље (учитеље, наставнике, библиотекаре, итд.), који раде у школи у некој од укључених европских земаља, да комуницирају, сарађују, развијају пројекте, деле и, укратко, да се осећају као део најузбудљивије заједнице за учење у Европи и да буду њен део. eTwinning суфинансира Еразмус+, европски програм за образовање, обуку, омладину и спорт.

eTwinning подстиче сарадњу међу школама у  Европи употребом информационо-комуникационих технологија (ИКТ), тако што се школама обезбеђују подршка, алати и услуге. eTwinning такође пружа могућности за бесплатно и континуирано професионално усавршавање наставника путем интернета.

Ове школске године чланови секције ХОКУС-ПОКУС ОШ "Вук Стефановић Караџић", придружили су се једном веома занимљивом пројекту 
Магична наукица /Magical science.

Пројекат је трајао од септембра до маја. Сваког месеца је изведен најмање један експеримент на задану тему :
- експерименти са водом
- експерименти са бојама
- експерименти са ваздухом
- експерименти са содом бикарбоном
- експерименти са балонима
- експерименти са биљкама
- експерименти по слободном избору

Ученици су своја знања о појмовима из природе стицали полазећи од претпоставке, кроз посматрање, истражујући, бележећи промене до закључка. Ученици и учитељи, подстакнути на сарадњу и коришћењем савремених технологија стварали своју колекцију дигиталних материјала.

NAŠA PRIČA

(књига у алату storyjumper о нашим активностима у оквиру овог пројекта)

 


Чланови секције

                                                     Предлог за лого пројекта

Експеримент: Корен који расте цик-цак

                                                             Виртуелни експерименти

Одговор на изазов


Видео састанци






петак, 15. април 2022.

ЗАВРШЕНА IV ЗИМСКА ШКОЛА ФИЗИКЕ "КОЦКИЦЕ ЗНАЊА У ЧАШИ ВОДЕ"


У периоду од 08. до 14. априла 2022. године, реализован је пројекат  Научног клуба Крагујевац, (ЗИМСКА) ШКОЛА ФИЗИКЕ, IV КОЦКИЦЕ ЗНАЊА У ЧАШИ ВОДЕ. 




У оквиру ове школе ученици су активно учествовали у 5 потпуно нових радионица,  за које смо мисаоне активности подигли на виши ниво при решавању проблемских задатака, реализацији реалних и виртуелних експеримента и вези са ВОДОМ.

1.КОЦКИЦА ЛЕДА У ЧАШИ ВОДЕ: одређивање густине воде на три различита начина;

 2.МАСА КАПИ ВОДЕ БЕЗ ВАГЕ: решавање проблемске ситуације;

3.ХИДРОСТАТИЧКИ И АТМОСФЕРСКИ ПРИТИСАК: виртуелни и реални експерименти- Истраживање на  ПхЕТ симулацији и конструкција једноставне  ПОЈИЛИЦЕ ЗА ПЧЕЛЕ.

4.ПЛИВАЊЕ И ТОЊЕЊЕ: учење кроз огледе и причу о сили потиска и конструкција Картезијанског гњурца.

5.ВОДА И КЛИМА: Разумевање ефекта стаклене баште уз помоћ ПхЕТ симулације и реализација   експеримента ширење воде при загревању агревање океана, услед глобалног загревања, такође одговорно за подизање нивоа мора и океана).

Извештавањем на крају сваке радионице ученици су развијали вештину научне комуникације.

 Аутори и реализатори: Биљана Живковић и Ана Марковић

недеља, 10. април 2022.

ДРЖАВНО ТАКМИЧЕЊЕ

 43ДРЖАВНО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ФИЗИКЕ

УЧЕНИКА ОСНОВНИХ ШКОЛА

 

Одржано је у Краљеву,  09-10. април 2022.

У Основној школи "4. краљевачки батаљон.

Сајт школе

https://bataljon.rs/

Остварени су следећи резултати:


РЕЗУЛТАТИ



субота, 5. март 2022.

ОКРУЖНО ТАКМИЧЕЊЕ

ОКРУЖНО ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ФИЗИКЕ ЈЕ ОДРЖАНО 5.3.2022. 

У ОШ "МИЛУТИН И ДРАГИЊА ТОДОРОВИЋ"

ОСТВАРЕНИ СУ СЛЕДЕЋИ

РЕЗУЛТАТИ 

ЧЕСТИТКЕ УЧЕНИЦИМА ЗА ОСТВАРЕНЕ РЕЗУЛТАТЕ!

ХВАЛА ДОМАЋИНИМА НА ОДЛИЧНОЈ ОРГАНИЗАЦИЈИ!